ראשי » מרכז המידע של יד לאחיות » אחות פרטית עד הבית

אחות פרטית עד הבית

צוות האחיות בבית חולים עובד לילות כימים כדי לתת מענה לכל החולים הזקוקים לעזרתן. האחיות מבצעות עבודת קודש בכך שהן דואגות לחולים, מעדכנות את הרופאים לגבי התרופות שעליהם ליטול ומהוות את הקשר הבלתי מעורער שבין הרופא לחולה. אך האחיות אינן פועלות רק בבתי חולים או במרפאות. לא אחת הן נקראות לסייע למטופל דווקא בביתו. אחות פרטית עד הבית הפך לשירות נפוץ לאורך השנים.

אחות פרטית עד הבית

מי זקוק לשירותיה של אחות פרטית עד הבית?

מטופלים לא מעטים זקוקים לסיוע מקצועי של אחות פרטית עד הבית. במקרים רבים מדובר במטופלים קשישים שאינם יכולים לתפקד באופן עצמאי, ואשר עברו פרוצדורה רפואית מורכבת דוגמת ניתוח או טיפולים כימותרפיים. או אז הם זקוקים להשגחה רפואית שמספקת האחות. כמו כן, לעתים מדובר באנשים צעירם החולים במחלות נדירות ומרכבות, אשר זקוקים לסיוע של אשת מקצוע.

יכול לעניין אתכם גם:

יתרונותיה של אחות הפרטית עד הבית

העסקתה של אחות פרטית עד הבית היא נכס לכל בני המשפחה. אלה כמה יתרונות בלתי מבוטלים:

  • ידע רפואי – לאחות יש ידע רפואי נרחב, ועל כן היא יכולה לטפל במיומנות גם במקרי חירום כמו חנק או עילפון. האחות המקצועית מורגלת לתנאים של בית חולים וחדר מיון, ויכולה להגיב במהירות ובמיומנות בשעת הצורך.
  • הקשר עם הרופא – הידע המקצועי של האחות מסייע לה לתקשר עם הרופא של המטופל. היא יכולה לדווח לו בשפה המקצועית על כל בעיה, וכן על מצבו הכללי של החולה.
  • יחס אישי למטופל – בבית החולים האחיות אינן יכולות לספק יחס אישי לכל מטופל. אך כאשר האחות נמצאת עם המטופל בביתו, היא יכולה לטפל בו באופן פרטני ולהעניק לו יחס אישי וחם.
  • עוזרת למשפחה – אחות פרטית עד הבית מסייעת לא רק למטופל, אלא גם לבני משפחתו. בזכותה יכולים בני המשפחה לצאת לסידוריהם, בידיעה שיש אישה המטפל ביקירם בזמן שהם אינם יכולים להימצא עמו.
  • לא צריך ללכת לבדיקות – האחות מיומנת בלקיחת בדיקות שונות כמו דם או מדידת לחץ דם. על כן, היא יכולה לבצע את הבדיקות בביתו של המטופל, מבלי שהוא יצטרך להתכונן ולצאת לבית החולים.
  • מארחת חברה – האחות הפרטית גואלת את המטופל מבדידותו. היא נמצאת עמו בכל עת כדי להעניק לו את היחס אשר לו הוא זקוק.

משרה חלקית או מלאה

אחות פרטית עד הבית פועלת בשתי מתכונות. האחת היא במסגרת משרה חלקית. האחות הפרטית מגיעה לביתו של המטופל כמה פעמים בשבוע על מנת לסייע לו בפעולות כמו רחצה או אכילה. המתכונת השנייה היא אחות רפואית במשרה מלאה. זוהי אחות הנמצאת עם המטופל 24/7 ומסייעת לו בפעולות שונות כמו בישול, ניקיון או קניות לבית.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *