ראשי » מרכז המידע של יד לאחיות » מטפלת סיעודית לילה

מטפלת סיעודית לילה

מה ההבדל בין טיפול סיעודי ביום ובלילה? כיצד בוחרים מטפלת סיעודית?

מטפלת סיעודית לילה

טיפולי סיעודי של אחות פרטית יכול לשפר את איכות החיים של גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. לצד הנחיצות של טיפול כזה עבור בעלי מוגבלויות וקשישים, כדאי גם להביא בחשבון את החשיבות שלו אחרי תאונות ומחלות קשות. כמו כן, צריך לזכור שקיימים הבדלים מסוימים בין טיפול סיעודי בלילה לבין טיפול סיעודי בשעות היום.

יד לאחיות – ויד עבורך

ביד לאחיות יכולים לעזור לך למצוא מטפלת סיעודית לילה גם בהתראה קצרה. רוצה להתייעץ איתנו? נשמח לעמוד לרשותך בהקדם.

ההבדל בין טיפול סיעודי ביום ובלילה

הנה כמה הבדלים בולטים בין השירות של אחות פרטית כחלק מטיפול סיעודי בלילה, לבין השירות של אותה אחות בדיוק כאשר מדובר על טיפול סיעודי ביום:

א. זמינות – זמינות מסביב לשעון היא תנאי לטיפול סיעודי אפקטיבי ויש מקרים שבהם היא מצילה חיים. עם זאת, הזמינות בלילה יורדת ולכן המטפלת חייבת להיות ערנית יותר מהרגיל.

ב. סוג הטיפול – בשעות היום מבצעת אחות פרטית את רוב הפעולות השגרתיות של טיפול סיעודי. בין היתר, רשימת המטלות כוללת עזרה ברחצה, הכנת אוכל, מתן תרופות וכדומה. מנגד, מטפלת סיעודית לילה אחראית בעיקר על הפיקוח ועל מעקב אחר מדדי לחץ דם.

ג. נוכחות – אחות פרטית יכולה להגיע במהלך היום למספר שעות בתיאום עם המשפחה. לעומתה, מטפלת שמגיעה לשעות הלילה צריכה להיות נוכחת עד הבוקר. נוכחות כזו מחייבת התאמות מצד האחות הפרטית ומחויבות גבוהה לעבודה שלה.

יכול לעניין אותך גם:

טיפול בקשישים

בחירת מטפלת סיעודית לילה

היכרות עם ההבדלים בין שירותי סיעוד יכולה לסייע לבני משפחה של המטופלים. במידה ומחפשים מטפלת סיעודית לשעות הלילה, כדאי לבחון את הפרמטרים הבאים:

  • מספר שנות ניסיון
  • סוג ההסמכה וההכשרה
  • עלות הטיפול ואפשרויות סבסוד
  • היכרות עם דרישות מטופלים במצבים רפואיים דומים
המרכיב האישי של טיפול סיעוד בלילה

לא כדאי להקל ראש במרכיב האישי של טיפול סיעודי. אף על פי שהמרכיב הזה חשוב לכל אורך שעות היום, הוא עוד יותר בולט בלילה. רק בשעות הלילה אפשר להרגיש את הכימיה האמיתית בין המטפלת והמטופלים ובינה לבין המשפחה. אם רוצים ליצור אווירה נעימה שתתמוך בתהליך ההחלמה של המטופל הסיעודי לכל אורך הלילה, צריך להשקיע את הזמן ואת המשאבים גם בבחירת האחות הפרטית.

שקט נפשי בטיפול לילה

טיפול סיעודי בשעות הלילה אמור להעניק שקט נפשי לבני המשפחה של המטופל. בגלל שבשעות הללו אין כמעט דרך לדעת מה מצב המטופל, הפתרון צריך להיות בחירת אחות כמה שיותר מקצועית ומנוסה.

עומדים לרשותך – כל היום וכל הלילה

נציגי יד לאחיות – אחות פרטית ישמחו להסביר לך על סוגים שונים של שירותי סיעוד. אם ברצונך להזמין מטפלת סיעודית לילה כמה שיותר מהר, כל שעליך לעשות הוא למסור פרטים כאן.

אודות יד לאחיות