ראשי » מרכז המידע של יד לאחיות » 5 שאלות שחשוב לשאול לפני שבוחרים מטפל או מטפלת סיעודיים

5 שאלות שחשוב לשאול לפני שבוחרים מטפל או מטפלת סיעודיים

אם אתם קוראים שורות אלו, אתם ודאי מחפשים מטפלת סיעודית (או מטפל סיעודי, כמובן) עבור בן משפחה או אדם קרוב אחר. ראשית, נרצה לברך אתכם על החלטתכם להסתייע בשירותיהם – זוהי החלטה נבונה, שתאפשר לכם להעניק ליקירכם טיפול צמוד ולהסתייע בשירותיו של איש מקצוע שהוכשר לכך.

לא תמיד קל למשפחה להעביר את הטיפול לאדם אחר, אך כאשר המטפלת הסיעודית או המטפל נכנסים אל ביתם, הם מבחינים בתרומתם הרבה למטופל, לתפקודו ולתחושתו. מאחר וכאמור, מדובר באדם חדש הנכנס אל ביתכם, חשוב שתקדישו מחשבה רבה לבחירת המטפל המתאים ליקירכם ולכם.

בהתבסס על ניסיוננו בתחום הטיפול הסיעודי, ריכזנו עבורכם 5 שאלות שחשוב לשאול בטרם תבחרו מטפל או מטפלת.

בוחרים מטפל או מטפלת סיעודיים

אילו המלצות יכול המטפל להציג בפניכם?

כאשר אתם משפצים את חדר האמבטיה, צובעים את הסלון או מחליפים מטבח, אתם מבקשים המלצות מאנשי מקצוע, על מנת להיות בטוחים שאתם עושים בחירה נכונה המתאימה עבורכם. תארו לעצמכם עד כמה חשוב לעשות את הבחירה הנכונה כאשר מדובר בבריאותם ובאיכות חייהם של האנשים הקרובים אליכם. על כן, אל תהססו לבקש המלצות מן המטפל עצמו או מהגוף שעובד עמו, ובמידה ואתם מכירים באופן אישי משפחה שהסתייעה בשירותיו, בקשו ממנה המלצה גם באופן ישיר. רשמיהן של משפחות שכבר הסתייעו במטפל או במטפלת יעזרו לכם לגבש החלטה.

האם המטפל עבד בעבר עם מטופלים שמצבם הבריאותי דומה?

רצוי לבחור במטפל סיעודי מנוסה ומיומן, וכדאי שתקדישו זמן ומאמץ גם בניסיון לאתר מטפל שעיקר ניסיונו בטיפול באנשים שמצבם הבריאותי דומה לזה של יקירכם. אמנם מטפל מוצלח יידע להתמודד עם שלל מצבים תפקודיים ורמות תפקוד, אך יקל עליו, על המטופל ועליכם, אם לא תהיה זו הפעם הראשונה עבורו.

האם אישיותו ואורח חייו של המטפל הם כאלה שהמטופל יחוש איתם בנוח?

בסעיף הקודם ציינו כי צריכה להיות התאמה בין המטפל לצרכיו של המטופל, ואילו כאן, נדגיש כי חשוב שההתאמה תיעשה גם מן הבחינה הבינאישית. המטפל נכנס אל ביתו של המטופל והופך לאדם משמעותי מאוד בחייו, הנמצא במחיצתו שעות רבות מדי יום ולעיתים 24 שעות. על כן, יהיה נוח ונעים יותר לכל הצדדים, אם אורח חייו יהיה כזה הדומה לזה של המטופל ושל משפחתו, ואם יוכל להשתלב בבית בקלות. כמו כן, גם לסגנון האישיות ולתכונות האופי יש משקל ביצירת החיבור ותחושת הנוחות.

האם המטפל מגלה יחסי אנוש טובים, רגישות וחום?

מטפל סיעודי, מקצועי, מנוסה ומיומן ככל שיהיה, אינו מבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר, אם אינו קשוב גם לצרכיו הרגשיים של המטופל. באומרנו צרכים רגשיים, אנו מתכוונים לעידוד, חום, אכפתיות והקשבה, שהמטופל זקוק להם בדיוק כפי שהוא זקוק לסיוע בתפקודו הפיזי היומיומי. על כן, נסו להתרשם מן המטפל ולעמוד על יחסי האנוש שלו, יכולתו להפגין חובה וחיבה ומידת הרגישות שלו כלפי הזולת.

האם יש לכם שפה משותפת עם המטפל?

המטופל אינו היחיד שיהיה בקשר רציף עם המטפל, כי אם גם בני משפחתו. לעיתים קרובות, המטפל משמש גשר בין המשפחה למטופל, משום הוא זה שצמוד אליו מדי יום, מעדכן את המשפחה במצבו, משוחח אתה עליו ולעיתים אף מתייעץ עמה כיצד לנהוג במקרה מסוים או לגשת אל המטופל. על מנת לשמור על ערוצי תקשורת יעילים, דרושות שפה משותפת בין המשפחה והמטפל ותחושת נוחות.

במידה ואתם מעוניינים להסתייע בשירותיהם של מטפל או מטפלת סיעודיים עבורכם או עבור אדם קרוב, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל שעה.

[banner ]זמינים עבורכם 24 שעות ביממה – 077-7296023[/banner]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *