ראשי » מרכז המידע של יד לאחיות » חמש שאלות שחשוב לשאול בפגישה הראשונה עם מטפל חדש

חמש שאלות שחשוב לשאול בפגישה הראשונה עם מטפל חדש

התהליך של העסקת מטפל סיעודי מתחיל הרבה לפני שהוא מגיע הביתה ומתחיל את עבודתו. אנחנו מתחילים בתהליך ארוך מול ביטוח לאומי וחברות הביטוח הפרטיות, ממשיכים בחיפוש אחר חברת הסיעוד המקצועית ביותר ומסיימים בבחירת המטפל הכי מתאים למשימה.

זהו תהליך אישי, משפחתי ורגשי שמחייב אותנו מצד אחד להיות מקצועיים ומצד שני להיות קשובים לרגשות ולאינסטינקטים שלנו, כדי שקרוב המשפחה שלנו יקבל את השירות הטוב ביותר. כשסופסוף מגיע המטפל החדש ואנחנו מתיישבים מולו לשיחה ראשונה, חשוב לדעת גם מה לשאול ואילו תשובות אנחנו אמורים לקבל.

שאלות למטפל חדש

אז מה תשאלו מטפל סיעודי שעוד רגע עומד להיות חלק מהחיים שלכם ושל המשפחה כולה?

  1. מה הניסיון שלך עם קשישים/חולים סיעודיים?

חשוב לבדוק עד כמה המטפל הסיעודי יודע מה עומד בפניו. טיפול בקשישים או בחולים סיעודיים הוא עבודה לא פשוטה בכלל, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית. מטפל סיעודי אמור להבין מה צפוי ומה יכול לקרות בדרך.

  1. איך אתה מתמודד עם מלאכות לא נעימות?

מטפל סיעודי עוסק לפעמים בעבודה לא כל כך נעימה, ממקלחת ועד לעזרה בשירותים, האכלה והחלפת חיתולים. חשוב להבהיר למטפל באיזה מצב נמצא המטופל ומה צפוי לו ובעיקר לבדוק איך הוא מתמודד עם מצבים כאלו. חשוב להבין שגם מצד המטופל המלאכות האלו אינן נעימות ולכן המטפל צריך להיות קשוב וסבלני.

  1. מה תעשה במקרה של כעס או תוקפנות?

יש מקרים בהם קשישים או מטופלים סיעודיים מגיבים בכעס או בתסכול כלפי המטפל, שמבקש מהם לבצע פעולות מסוימות או מנסה לעזור להם לבצע פעולות פחות נוחות. לפעמים הכעס מגיע מתוך ההתמודדות עם המצב החדש והקשה של המטופל ועם הידרדרותו. חשוב שהמטפל יהיה סבלני ולכן חשוב לדבר על הנושא לפני כן.

  1. איך אתה רואה את סדר היום בבית?

מכיוון שבדרך כלל מטפל סיעודי הוא זה שאחראי על תפעול הבית ועל הפעילויות השונות במהלך היום, חשוב לבדוק שכולם מסכימים על סדר יום קבוע ומסודר לקשיש או למטופל הסיעודי. סדר היום כולל קימה, רחצה, התלבשות, ארוחת בוקר, פעילות כלשהי לפי מצב הקשיש או המטופל, ארוחת צהריים וכן הלאה. כדאי לשבת עם המטפל ולנסח את סדר היום מראש, כך שיהיה ברור מה בדיוק צפוי מדי יום.

  1. מה צפוי להיות הקשר עם בני המשפחה?

הילדים של הקשיש, הנכדים ושאר בני המשפחה צריכים להיות חלק משגרת היום של הקשיש. מסיבה זו חשוב שכל מטפל סיעודי שמצטרף לשגרה הזו יהיה בקשר טוב עם המשפחה. כדאי להעלות את הנושא הזה ולעבוד על תקשורת טובה מול המטפל, כדי שתוכלו להיות שקטים ולדעת שתמיד יש כתובת לפנות אליה. גם המטפל צריך לדעת שהוא חייב לשתף אתכם בחוויות שלו משגרת הטיפול.

[banner ]זמינים עבורכם 24 שעות ביממה – 077-7296023[/banner]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *