ראשי » מרכז המידע של יד לאחיות » העסקת עובד סיעודי זר: איך מתמודדים ביומיום עם הבדלי השפה והמנטליות?

העסקת עובד סיעודי זר: איך מתמודדים ביומיום עם הבדלי השפה והמנטליות?

התהליך של קבלת עובד סיעודי אינו תהליך פשוט, לא רק בגלל הבירוקרטיה הכרוכה בו והסבלנות הדרושה במהלך הדרך. אחרי שפניתם ומצאתם שירותי סיעוד מקצועיים, המשכתם לבחירת העובד המתאים והכנתם את בית הקשיש או המטופל לקראת ההגעה של העובד, ישנו תהליך נוסף, מתמשך וארוך. זוהי ההתמודדות היומיומית עם הבדלי שפה ומנטליות שונה.

העסקת עובד סיעודי זר

איך מתמודדים עם ההבדלים האלו ביומיום ומקלים על ההסתגלות – של הקשיש ושל העובד?

לומדים על המנטליות של העובד הזר – מראש:

רבים מהעובדים הזרים מגיעים ארצה באמצעות חברות שירותי סיעוד ונוחתים נחיתה קשה יחסית, ישר לבית מקומי, לטיפול בקשיש או חולה שזקוקים לעזרה. כדי להקל על ההתאקלמות של העובד ועל ההסתגלות של הקשיש ושל בני המשפחה למצב החדש, כדאי לקרוא וללמוד קצת על המנטליות והמנהגים הקטנים של אותו עובד.

איך עושים זאת? אפשר לדבר עם עובדים מאותה ארץ מוצא שכבר נמצאים בארץ כמה שנים ומדברים עברית, ויוכלו לתת תמונה רחבה יותר על הסיטואציה. בנוסף, אפשר להיעזר בחברת הסיעוד ולקבל ממנה הדרכה לגבי הדברים החשובים שמלווים את ההתאקלמות של העובד.

נעזרים במתורגמן:  

אתגר השפה הוא אתגר רציני, בעיקר אם מדובר בעובד זר סיעודי המגיע ללא רקע באנגלית. במקרה כזה, אנחנו ממליצים להיעזר בעובד ותיק או אפילו מתורגמן שיוכל להגיע מספר פעמים ולסייע.

במקרים רבים, למרות התמיכה של חברת שירותי סיעוד שהביאה את העובד, יש צורך בכמה דיונים בנושא נהלי עבודה והתמודדות בתחילת הדרך. מתורגמן יכול לסייע לעובד לבטא את מחשבותיו, לשאול שאלות ולפתוח דיונים חשובים. אפשר להחליט על מפגש עם מתורגמן אחת לחודש או רק בתחילת הדרך, בהתאם לסיטואציה.

במקביל מומלץ ללמד את העובד הזר את המילים החשובות והיומיומיות בעברית, כדי שיהיה ניתן להתחיל בדיאלוג ולהעמיק אותו עם הזמן.

תומכים כמשפחה בסיטואציה החדשה:

ההתמודדות היומיומית בבית הקשיש אינה פשוטה גם לעובד שכבר העניק שירותי סיעוד וצבר בכך ניסיון. כל אדם הוא שונה – באופיו, בהתנהלות היומיומית שלו, בקשיים ובמצבו הנפשי והפיזי. לכן, חשוב שהמשפחה – שמכירה את הקשיש יותר מכולם – תהיה שם לסייע.

בין אם מדובר בשיחה פתוחה עם העובד כדי להסביר ולהדריך אותו לגבי סיטואציה מסוימת, בעזרה פרקטית יומיומית או פשוט בזמן איכות חשוב עם הקשיש במהלך היום, המשפחה יכולה וצריכה להיות חלק מתהליך הטיפול במהלך היום.

חשוב שהעובד ידע שיש לו אל מי לפנות עם שאלות, להתייעץ או לקבל תמיכה במצבים מסוימים. תמיכת המשפחה בהחלט תספק את רשת הבטחון ותאפשר לעובד ולקשיש לבסס מערכת יחסים טובה ולהתמודד עם הבדלי המנטליות.

מפתחים סבלנות:

זוהי כנראה העצה הכי חשובה שנוכל לתת – עובד זר שמגיע דרך שירותי סיעוד מתמודד בעצמו עם הסתגלות לא פשוטה. לכן כדאי לפתח סבלנות, להיות קשובים ולהסביר כמה שיותר על ההתנהלות המבוקשת ביומיום.:

[banner ]זמינים עבורכם 24 שעות ביממה – 077-7296023[/banner]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *