ראשי » מרכז המידע של יד לאחיות » טיפול בקשישים בבית

טיפול בקשישים בבית

  • by

ישנם מצבים בהם יש לקרובי המשפחה שלנו צורך בעזרה שאנחנו לא יכולים לענות עליו. קשישים מוצאים עצמם לא פעם במצב של חוסר מסוגלות לבצע פעולות שבעבר ביצעו בלי כל בעיה. הסיבות לכך יכולות להיות הגיל שעולה שמקשה על המצב הפיזי והמנטלי או פגיעה פיזית שהובילה באופן ספציפי לקושי המדובר. טיפול בקשישים בבית נותן מענה לכל האתגרים.

למידע על כל השרותים של יד לאחיות.

מה כולל טיפול בקשישים בבית?

שאלה זו יכולה לעלות לא פעם. אנשים אשר יש להם קרובי משפחה שכבר אינם מסוגלים לתפקד באופן מלא כפי שתפקדו בעבר, יעלו את השאלה מה כולל הטיפול. כל אחד ואחת זקוקים לעזרה שונה ולכן אחד הדברים הראשונים שיש לבחון הוא הצורך.

בעוד שישנם קשישים אשר צריכים עזרה בכל מה שנוגע להליכה, לקימה מהמיטה וליווי למקומות שונים (כולל קניות ולרופא), אחרים יצטרכו עזרה גם בכל הנוגע לצרכים ומקלחת. כל מקרה הוא ספציפי וניתן לתת מענה לכל אחד ואחת על פי הצורך.

הדרך למצוא את המטפלים הנכונים

סוגיית המטפל או המטפלת הנכונים היא אחת חשובה שמעסיקה לא מעט אנשים. כל מי שיש לו קרוב או קרובת משפחה שהגיעו למצב שהם צריכים סיוע, יצטרך לעשות החלטות משמעותיות. החשש ממטפלים שאינם מומחים, שאינם רגישים או ממציאת מטפלים שיעשו את עבודתם כראוי, אך ללא רגש ואמפתיה, הוא אמיתי.

טיפול בקשישים בבית הוא נושא מורכב. כדאי להיעזר בחברה המתמחה בתחום ושתוכל לאתר עבורך את המטפל או המטפלת הנכונים. כמו כן, שיחה אישית, הבהרה ותיאום ציפיות גם הם חשובים מאד בתהליך. כמו כן, תמיד חשוב לבדוק כי המטופל או המטופלת מקבלים יחס טוב.

 

רוצים לדעת גם על אחות פרטית ללילה לחצו כאן.