ראשי » מרכז המידע של יד לאחיות » שאלות על העסקת מטפלת סיעודית באופן פרטי

שאלות על העסקת מטפלת סיעודית באופן פרטי

ברגע שעולה הצורך להעסקת מטפלת סיעודית באופן פרטי, עולות גם שאלות רבות. תוחלת השנים שגדלה מתנגשת לא פעם עם איכות החיים. לצערנו מצב זה יכול לקרות לכל אחד ואחת. כל אחד ואחת יכולים להגיע למצב בו הם מתקשים לבצע פעולות יום יומיות, לשכוח דברים ולאבד את היכולת לתפקד כמו בעבר.

אם זה המצב אצל אדם שקרוב לליבך, בוודאי יש לך שאלות רבות ברגע זה ועליהן נענה בכתבה זו.

באילו מצבים מטפלת סיעודית באופן פרטי יכולה לעזור?

המטפלת יכולה לעזור במצבי סיעוד שונים. אדם אשר נחבל או נפל יצטרך פעמים רבות סיוע זמני ואז חשוב למצוא מטפלת סיעודית שתוכל גם לספק מענה בתחום הרפואי (כמו מתן תרופות, זריקות ועוד). מצב נוסף הוא קבוע ותקף במקרים של קושי לבצע פעולות יום יומיות ועד לדמנציה.

האם ישנה תמיכה מצב הביטוח הלאומי?

הביטוח הלאומי יכול לספק סיוע בכל הנוגע למימון המטפלת. ישנם קריטריונים ברורים של הביטוח הלאומי וניתן לפנות אליו. לרוב הפניה תתבצע על ידי קרובי המשפחה. לפני הגשת הבקשה כדאי לקרוא את הקריטריונים, ללמוד את הדרישות של הביטוח הלאומי ולמלא את כל הטפסים. במידת הצורך מומלץ לפנות לעזרה ולקבל הכוונה.

מטפלת סיעודית פרטית

מטפלת סיעודית באופן פרטי – אילו זכויות יש למטפלת?

ברגע שיש צורך במציאת מטפלת סיעודית פרטית ברור כי יש צורך בהשגחה קבועה. על מנת שהמטפלת תוכל לתת את השירות בצורה הטובה ביותר חשוב להקפיד על הזכויות שלה. שיתוף פעולה בין הצדדים ותיאום ציפיות הם המפתח לטיפול הטוב ביותר.

הקשיש או הקשישה זכאים ליחס הטוב ביותר והזכויות של המטפלת מאפשרים לה לתת את היחס הראוי.

אילו הכשרות צריכות להיות למטפלת?

מטפלת סיעודית באופן פרטי צריכה להיות בעלת מקצוע שיכולה ומסוגלת לעמוד לרשות האדם הנזקק.

לכן היא צריכה להיות בעלת רקע מתאים. היא יכולה להיות אחות, אם יש צורך בכך או מטפלת שעוברת הכשרה ספציפית לעבודה זו. באפשרותך לשאול שאלות על ההכשרה ועל הניסיון ותשובותיה יהוו חלק משמעותי בקבלת ההחלטה אם היא מתאימה לעבודה.

האם ניתן למצוא גם מטפל סיעודי?

בהחלט כן. רובנו עושים הקשר מקצועי לנשים, אך ישנם מטפלים רבים אשר עוברים הכשרה ויכולים לסייע לאלו הזקוקים להם. אנו, ביד לאחיות נוכל לקשר בינך לבין המטפל או מטפלת סיעודית באופן פרטי, על פי הצרכים שיעלו. כמו כן, נוכל לבצע התאמה אישית לפי הדרישות והמצב הרפואי הנוכחי.

לפרטים נוספים:

זה הזמן ליצור עמנו קשר