ראשי » מרכז המידע של יד לאחיות » קשיש סיעודי מורכב – האתגרים בטיפול בו

קשיש סיעודי מורכב – האתגרים בטיפול בו

  • by

לא קל לגלות כי אותו אדם שטיפל בכם במשך זמן רב בילדותכם, הזדקן והפך בעצמו למבוגר הזקוק להשגחה וטיפול. אנו יודעים זאת. בכל יום, המטפלים והמטפלות שלנו בחברת יד לאחיות מסייעים לקשישים רבים במטלות שונות בחיים היום יום. חלק מהם זקוקים רק ליד תומכת. כאשר מדובר בהשגחה על קשיש סיעודי מורכב, כמובן האתגר גדול יותר. במאמר זה נדון בנושא בהרחבה.

מדוע כיום יש ביקוש רב יותר למטפלים עבור קשיש סיעודי מורכב?

בשנים האחרונות גדל הביקוש למטפלים בקשישים באופן משמעותי. הדבר נכון לכל קשיש, ובמיוחד כאשר זהו קשיש סיעודי מורכב. קיימות שלל סיבות לכך, כולל:

  • תוחלת החיים העולה של האוכלוסייה
  • האופי המשתנה של החברה עם יותר נשים בכוח העבודה והחלטה להביא ילדים לעולם מאוחר יותר
  • שינוי בערכים החברתיים המכירים בכך שבני המשפחה לא תמיד מסוגלים לספק טיפול, בין אם בשל מרחק גיאוגרפי או מחויבויות זמן.
  • אנשים חיים זמן רב יותר בפנסיה ולכן זקוקים לרמת טיפול גבוהה ככל שהם מתבגרים.

טיפול בקשישים בעולם ובישראל

מעניין כי לגלות כי במדינות מסוימות, הטיפול בקשישים אינו עבודה בתשלום אלא דרך חיים. במדינות אחרות, כמו ישראל, נהוג להסתייע בשירותים של אדם חיצוני או מטפלת פרטית לקשישים לביצוע העבודות המורכבות. כך, אתם כמשפחה יכולים להגיע ולטפל בקשיש בזמנים שנוחים לכם. זאת מבלי לאבד זמן עבודה יקר.

יש כל כך הרבה משימות שצריך לעשות כשמטפלים במישהו.זה יכול להיות קשה לזכור אילו משימות צריך לעשות מתי ובאיזו תדירות. מטפל סיעודי יכול לעזור בכך על ידי תזכורת מתי הגיע הזמן למנת התרופה הבאה של יקירכם או אם הם צריכים להחליף את הסדינים שלו.

חשיבות התאמת המטפל לקשיש

חשוב לזכור כי לא כל מטפל מתאים לקשיש סיעודי מורכב. לפעמים יש צורך בכוח פיזי רב כדי לקלח את הקשיש ולהעבירו לכסא גלגלים. נדרש גם אופי מיוחד, אלטרואיסטי ואכפתי, כדי להתמודד עם ההיבטים הנפשיים של הטיפול. לכן, אנו עושים סינון קפדני של כל אחד מהעובדים שמגיעים אלינו. כך אנו מתאימים את המטפל לקשיש באופן מושלם. זאת, על מנת שכל פעם שאנו מעניקים שירות, נדע שהמטפל ישאר עמכם לאורך זמן, ולא תהיה תחלופה מהירה של מטפלים. היציבות הזו, כמובן, חשובה גם לכם כמשפחה וגם לקשיש עצמו. כך, הוא מקבל ביטחון רב במטפל.

לסיכום, מטפלים בקשישים הופכים לעמוד השדרה של משקי בית רבים ברחבי העולם. אין זה פלא שחלה עלייה מהירה במספר האנשים שהפכו למטפלים בבני משפחתם המבוגרים, חברים או אפילו זרים מוחלטים. אם גם אתם זקוקים לשירות הזה, מומלץ לפנות לחברה שלנו ולגלות אנשים אכפתיים שישמחו לקחת חלק באתגר הטיפול באדם האהוב עליכם. אנו נמצאים פה כדי לייעץ ולמצוא את האדם המתאים ביותר, גבר או אישה. לטיפול בבית, בבית אבות או דיור מוגן, בהוספיס או בבית חולים.