ראשי » מרכז המידע של יד לאחיות » טיפול בקשישים בבית

טיפול בקשישים בבית

טיפול בקשישים בבית לטיפול צמוד ומסור

מתי צריך להביא מטפל סיעודי הביתה? מה תפקידם של המטפלים הסיעודיים? מה חשוב לדעת על טיפול בקשישים בבית?

כאשר מצבם של קשישים מורע מבחינה בריאותית הם לעיתים קרובות זקוקים להשגחה רפואית וטיפול מסור סביב השעון. אחת האפשרויות בהן בוחרים הקשישים היא טיפול אחד על אחד בביתם, על ידי מטפל או מטפלת סיעודית. טיפול בקשישים בבית מאפשר לקשיש להישאר לגור בסביבה המוכרת לו, להיות אדון לעצמו מבחינת בחירת סדר היום ומאפשר קרבה ושליטה מלאה של בני המשפחה האחרים בחיי היום יום שלו.

יד לאחיות פה בשבילכם עם כל המידע הרלוונטי.

כיצד בוחרים מטפל סיעודי לבית וכיצד התהליך עובד?

כאשר אדם מגיע למצב סיעודי ובעיקר בגיל השלישי, מדובר על מצב בריאותי שמידרדר לאורך תקופה. תהליך הכנסת העובד הסיעודי לבית הקשיש כוללת בדיקה של רופא מטפל ופנייה לביטוח לאומי או לחברת הביטוח תוך הצגת דו"ח, לאחר מילוי טפסים והגשת הדו"ח תינתן מכסת שעות לטיפול סיעודי.

לאחר קבלת מספר השעות – מטפל במשרה חלקית, מטפל יומי או מטפל 24 שעות ביממה, יש לפנות לחברת סיעוד על מנת לבחור מטפל. בשלב זה ייבחנו מספר נושאים וביניהם סוג הטיפול הדרוש והמגדר המבוקש על ידי המשפחה. יש לבחון האם מעוניינים במטפל גבר או מטפלת אישה והאם יש צורך בידע רפואי כל שהוא בשל מצב הקשיש או הקשישה.

ומה חשוב לדעת כשבוחרים מטפל סיעודי?

טיפול בקשישים בבית הוא טיפול מסור שמצריך מהמטפלים להתגורר עם הקשישים. בשל כך יש צורך למצוא מטפלים עמם תהיה לקשיש ולמשפחתו כימיה. ההתאמה חשובה שכן הטיפול בקשיש נמשכת פעמים רבות במשך שנים רבות. כדאי לשאול האם יש למטפל ניסיון או האם למד את התחום או חלק ממנו.

מומלץ לבחון האם המטפל והקשיש יכולים לתקשר ברמה הבסיסית – חשוב שלשניהם תהיה שפה משותפת, גם אם זו אינה שפת האם של אף אחד מהם, כמו למשל אנגלית. חשוב לבחור במטפל חברותי, נעים, חייכן ובעל לב רחב ואולי החשוב מכל – אדם סבלן לו יש יכולת להתמסר לטיפול.

מהו תפקידו של המטפל הסיעודי?

טיפול בקשישים בתוך תחומי הבית כולל הכול – הקפדה על לקיחת תרופות, מדידת לחץ דם או סוכר, אכילה, רחיצה, ניקיון הבית וקניות, בישול והתנהלות שוטפת בתוך הבית ומחוצה לו.

מה חשוב לדעת על הטיפול בקשישים בבית?

טיפול סיעודי הוא כמו ריצה למרחקים ארוכים. טיפול בקשישים בבית מצריך הקפדה על כללים רבים והתנהלות מול גורמים רבים ולכן מומלץ לקבל את השירות ממקום ותיק ומנוסה. חברת סיעוד יכולה לספק לקשישים ולמשפחתם חוויה שקטה, נעימה ומקצועית של עולם הסיעוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *