פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. גם בגיל מבוגר חשוב לשמור על תנועה ופעילות, לפי היכולת האישית והמצב הבריאותי. בבתי אבות, מתחמי דיור מוגן וגם במעונות יום ומרכזים לקשישים נערכים מדי יום חוגים ומפגשים של פעילות גופנית, שמאפשרים לכל קשיש לשמור על כושר ולחזק את הגוף.

בין אם הקשיש מתגורר במסגרת של דיור מוגן, מתגורר בבית אבות או נהנה משירותי סיעוד של מטפלת סיעודית בבית חשוב לשמור על פעילות גופנית סדירה. אלו הן הסיבות הבולטות לכך.

פעילות גופנית בגיל הזהב

חיזוק השרירים והעצמות

בגיל מבוגר נחלשים השרירים והעצמות הופכות פגיעות יותר. מחסור בסידן לצד היחלשות טבעית של הגוף חושפים את הקשיש לפציעות ולכאבי שרירים.

באמצעות פעילות גופנית המחזקת את מסת השריר ואת העצמות אפשר למנוע חלק מהפציעות ולהתחזק באופן משמעותי. פעילות כמו שחייה, פלדנקרייז ואפילו פילאטיס מחזקות את השרירים ואת העצמות.

תפקוד יומיומי תקין ובריא

פעילות גופנית מתונה המתאימה למצב הבריאותי של הקשיש מסייעת לו לתפקד בצורה טובה יותר במהלך היום. גם אם הקשיש מטופל על ידי מטפלת סיעודית ניתן לערוך בבית מספר תרגילי ספורט ובכך לחזק את תפקודו של הקשיש.

הליכה קצרה לאורך הרחוב או בחצר, מתיחת הרגליים והידיים ואפילו תרגילי בטן וגב קלים יכולים לחזק את הגוף, בהתאם ליכולות הפיזיות של הקשיש.

הפחתת כאבים כרוניים

קשישים רבים סובלים מכאבים כרוניים מסיבות בריאותיות שונות. פעילות גופנית יכולה להקל מעט על הכאבים. הפעילות משחררת את הגוף, מגבירה את זרימת הדם, מחזקת מערכות פנימיות ואת השרירים ומקלה על עומסים שונים בגוף. התהליכים האלו מקלים בסופו של דבר גם על כאבים כרוניים שונים.

שיפור מצב הרוח והמצב הנפשי

קשישים רבים מרגישים שיכולתם נגמרה. הם יושבים בבית או בבית האבות, נעזרים בשירותיה של מטפלת סיעודית שעושה עבורם לא מעט ומבלים את מרבית היום בחוסר מעש יחסית לשנים עברו.

מצב הרוח והמצב הנפשי מושפעים לחלוטין משינויי הגיל, מהמצב המשפחתי המשתנה ומהתחושה שאנחנו לא צעירים כמו פעם. גם מצב בריאותי שאינו תקין משפיע על מצב הרוח והמצב הנפשי. פעילות גופנית יכולה לשפר באופן משמעותי את מצב הרוח, למנוע מתחים ולחצים ולתת ערך לשגרת היום המשתנה.

פעילות גופנית לקשישים

שיווי משקל

אובדן שיווי המשקל מלווה לא מעט קשישים, שחשופים בשל כך לנפילות וחבלות. פעילות גופנית תורמת באופן משמעותי לשיפור היציבה ולשמירה על שיווי המשקל. בין הפעילויות המחזקות את שיווי המשקל – פלדנקרייז, פילאטיס, הליכה על הליכון, רכיבת אופניים והליכה קלה.

כל מטפלת סיעודית צריכה לסייע ולעודד במהלך השהייה שלה בבית הקשיש פעילות גופנית קלילה ומתאימה למצבו הבריאותי של המטופל. פעילות זו משפרת את אורח החיים של הקשיש, מחזקת את הגוף ומטיבה עם מצב הרוח שלו.

לייעוץ חייגו עכשיו 077-9966307

לייעוץ והזמנות לחצו להתקשרות
אלגנט וורדפרס - קידום אתרים